პროექტის გეგმა
სელფის რეპორტიდან გამომდინარე დავადგინეთ, რომ გვაქვს
გამოწვევა:
|
გამოწვევა: ციფრული სტრატეგიის არ არსებობა არსებული რესურსების არაეფექტური გამოყენება. (ტექნოლოგიებს არ ვიყენებთ
ჯგუფურ და საგანთშორისო აქტივობებში) |
ჩამოვწეროთ რა ვიცით ამ თემის ირგვლივ (იგულიხსმება
გამოწვწვა-მაგალითად ის საკითხი სადაც გვაქვს
დიდი აცდენა მოსწავლეებისა, მასწავლებლებისა და დირექციის პასუხებს შორის).....
|
მოსწავლეების, მასწავლებლების და ლიდერების გამოკითხვის
პასუხები იყო თითქმის იდენტური. |
რა შეიძლება იყოს ბარიერი ამ სუსტი მხარის გაძლიერებისას?
|
დროის დეფიციტი დაბალი მოტივაცია დაბალი თვითშეფასება |
ზოგადად რა ვიცით ამ თემის ირგვლივ? |
სკოლაში არ არსებობს სკოლის ციფრული სტრატეგია და
ასევე კოლაში არსებობს საკმარისი რესურსი და აღჭურვილობა იმისათვის , რომ მოხდეს სასწავლო პროცესში მათი ეფექტური გამოყენება. ხშირად
ხელის შემშლელია მასწავლებელთა და მოსწავლეთა დროის დეფიციტი , დაბალი მოტივაცია
და დაბალი თვითშეფასებაც. |
რა მინდა ვიცოდე ამ თემის ირგვლივ?
|
· სხვა სკოლების გამოცდილება
სკოლის ციფრული სტრატეგიის მიმართულებით · რა უნარებს და ცოდნას
ფლობენ როგორც მოსწავლეები , ასევე მასწავლებლები.
რა წარმოადგენს მოსწავლეთა და მასწავლებელთა ძლიერ და მათ სუსტ მხარეს ( ტექნოლოგიური
და შემოქმედებითი) |
რა შემიძლია გავაკეთო ამ სუსტი მხარის გასაძლიერებლად? |
·
ადამიანური და მატერიალური
რესურსის ოპტიმალური გამოყენება. ·
სხვა სკოლების გამოცდილების
გაზიარება. |
1.2 აქტივობა: განსაზღვრე წყაროები შთაგონებისთვის
1. საფეხური
1. მომხმარებლები, ექსპერტები, “უკიდურესი მომხმარებლები... ვინ არიან მონაწილე
მხარეები? ვინ შეიძლება იყოს “უკიდურესი” მომხმარებელი? რომელ ექსპერტთან გსურთ შეხვედრა?
ჩამოწერეთ კანდიდატები,
ვისთან შეხვედრასაც ისურვებდით და შთაგონების წყარო შეიძლება იყოს. შემოხაზეთ
3-5 კანდიდატი, ვისთანაც პირველ რიგში გსურთ დაკონტაქტება. (ეს ადამიანები თქვენს გამოწვევასთან კავშირში უნდა
იყვნენ, მათ ოდესღაც მოაგვარეს თქვენი პრობლემის მსგავსი პრობლემა და მათგან გინდათ
მიიღოთ შთაგონება -იდეები)
|
სახელი,
გვარი (მინიშნება-ვინ არის)
|
ლევან არსენიძე (სინფორმაციო
ტექნოლოგიების მენეჯერი) |
|
სალომე კოპალიანი (ტექნოლოგიების
ექსპერტი) |
|
ლიანა ფუტკარაძე
(133-ე სკოლის დირექტორი) |
|
თამუნა ლოსაბერიძე (მასწავლებელთა
პროფესიული განვითარების ისტ ტრენერი, 123-სკოლის დირექტორი) |
|
საინტერესო ადგილები, ანალოგიური სივრცეები... რა ადგილების მონახულებას ისურვებდით თქვენი თემის ირგლივ შთაგონების
მისაღებად? რა ანალოგიურ სიტუაციებში შეგიძლიათ დააკვირდეთ თქვენს თემასთან დაკავშირებულ
ქცევებსა და აქტივობებს (განსხვავებულ კონტექსტში)? ჩამოწერეთ რაც
შეიძლება მეტი ადგილი. შეარჩიეთ 3-5 ყველაზე საინტერესო ადგილი, სადაც პირველ რიგში
ისურვებდით დაკვირვებას.
|
ადგილი |
133-ე საჯარო სკოლა |
|
123-ე საჯარო სკოლა |
|
აიტი აკადემია |
|
|
1.
საფეხური
აქტივობა: შეარჩიე კვლევის მონაწილეები
ვისთან გსურთ შეხვედრა და გამოცდილების მიღება? გააკეთეთ, სულ მცირე, 3 განსხვავებული მომხმარებლის აღწერა. |
|
მომხმარებლის ტიპი Საერთაშორისო
Ანიმაციური ფილმების ფესტივალ- კონკურსის “თოფუზი”-ს გამარჯვებული მოსწავლეები; Აიტი
აკადემიის კურსის მსმენელები (ჩვენი
სკოლის მოსწავლეები);
|
1. ერნესტ აბრამიანი, 2. მარიამ ნურალაშვილი; 3. გიორგი ყანჩელაშვილი; 4. გვანცა ჟვანია; 5. ანი ტუღუში; |
მომხმარებლის ტიპი Წარმატებული Სკოლებისა წარმომადგენლები; Აიტი აკადემიის ტრენერი |
1.
ლიანა ფუტკარაძე; 2. თამუნა ლოსაბერიძე; 3. ლევან არსენიძე |
მომხმარებლის ტიპი ·
Ახალი
სკოლის მოდელის ტექნოლოგიების ექსპერტი ·
Პროექტი
“მაინკრაფტი სკოლაში” სკოლის წარმომადგენელი |
1. სალომე კოპალიანი; 2. ნათია დევნოზაშვილი; |
2.
საფეხური
აქტივობა: მოამზადე კითხვები
ინტერვიუ: რისი გაგება დაგეხმარებათ გამოწვევის უკეთესად გააზრებაში? რისი გაგების იმედი გაქვთ ადამიანების მოტივაციაზე და იმედგაცრუებაზე? რა გინდათ გაიგოთ მათი აქტივობების შესახებ? |
|
დაიწყე კონკრეტული კითხვებით (ეს
კითხვები უნდა დაუსვათ ზემოთ შერჩეულ ადამიანებს) რა კონკრეტული კითხვებით შეგიძლიათ დაიწყოთ საუბარი?
|
კონკრეტული
კითხვები: ·
რა შეიძლება გახდეს მოტივაციის ამაღლების საფუძველი ციფრულ ტექნოლოგიებით მუშაობისას
(თქვენი გამოცდილებიდან) · სად შეიძლება გამოცდილების მიღება ციფრულ ტექნოლოგიებში? |
გააფართოვე კითხვები რა კითხვები დაგეხმარებათ ამ ადამიანის იმედების, შიშების, ამბიციების შესახებ რომ გაიგოთ?
|
ჩაძიება.. · როგორ ფიქრობთ, რატომ ჭირს დღეს
ტექნოლოგიების დანერგვა და სასწავლო პროცესში? ·
რატომ არის აუცილებელი ტექნოლოგიები სწავლა-სწავლების პროცესში? · რაში დაგეხმარათ ტექნოლოგიების კარგად ცოდნა წარმატების გზაზე
|
ჩაუღმავდი რა გზით შეიძლება უფრო მეტად ჩაუღმავდე საუბარს, მეტი პერსპექტივები გაიგო ამ პიროვნების შესახებ?
|
· რას გრძნობ... მომიყევით ისტორია, როცა ძალიან კარგად იგრძენით თავი რა მოხდა? ვინ იყო შენთან ერთად? რატომ იგრძენი თავი ასე კარგად?
|
3.
საფეხური
აქტივობა: მოემზადე საველე სამუშაოებისთვის
წინასწარ განსაზღვრეთ როლები: ვინ უკეთებს ორგანიზებას კვლევისთვის ადგილის და დროის დაზუსტებას? ვინ აწესრიგებს საჭირო რესურსებს? ვინ წაიყვანს ინტერვიუს პროცესს? ვინ ჩაიწერს? |
|||
გუნდის წევრი |
როლი |
დაკვირვების ინტერვიუს მონაწილე-რესპოდენტი |
მისამართი, დრო, თარიღი |
Მადონა ლომსაძე |
ინტერვიუერი |
Ლიანა ფუტკარაძე; Თამუნა ლოსაბერიძე; Ნათია დევნოზაშვილი |
12.11.20 (Ონლაინ) |
Ნელი ბახტაძე |
ინტერვიუერი |
Გვანცა ჟვანია,
გიორგი ყანჩელაშვილი |
12.11.20 |
Მზია ჩოქური |
|
Ლევან არსენიძე |
13.11.20 |
Ნინო გოგოლაძე |
|
Სალომე კოპალიანი |
13.11.20 |
Ნინო ჯინჭარაძე |
|
Ერნესტ აბრამიანი; Მარიამ ნურალაშვილი |
13.11.20 |
Ნათია დევნოზაშვილი |
|
Ანი ტუღუში |
13.11.20 |
1.3 მოაგროვე შთაგონებები
ჩანაწერები ( ყველა მასწავლებელი გააკეთებს თავისი რესპოდენტის
მაგალითზე)
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი
დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო)
|
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია)
|
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი
დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო)
|
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია)
|
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი
დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო)
|
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია)
|
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი
დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო)
|
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია)
|
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო) |
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია) |
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო) |
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია) |
ინტერვიუს მონაწილის სახელი/ადგილი დაკვირვებები და ციტატები ( რა ნახეთ და გაიგეთ საგულისხმო და საინტერესო) |
ინტერპრეტაციები ( თქვენ რა დასკვნა გამოიტანეთ ინტერვიუს
შემდეგ, როცა გააანალიზეთ რესპოდენტის მონათხრობი და მისი სიტუაცია) |
ინტერვიუს დასრულებისთანავე
აღწერეთ რაც გაიგეთ. გუნდის წევრებმა რიგ-რიგობით გაუზიარეთ აღმოჩენები ერთმანეთს.
ერთმანეთის ისტორიებში ყველაზე მნიშვნელოვანი დაკვირვებები ჩაინიშნეთ ცხრილში (ქვემოთ
მოყვანილი კითხვები მიმართულებას მოგცემთ).
ერთმანეთს
გაუზიარეთ ინტერვიუების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებები |
|
ვის შეხვდი?
(პროფესია, სქესი, ადგილი და ა.შ.)
|
პირველი ინტერვიუ
: |
მეორე ინტერვიუ: |
|
მესამე ინტერვიუ: |
|
|
|
|
|
ყველაზე მნიშნველოვანი
რა არის ამ მონაწილისთვის? რა ახდენს მის მოტივირებას?
|
1. |
2. |
|
3. |
|
|
|
|
|
ყველაზე მეტად
რა დაგამახსოვრდა? რამ გაგაოცა?
|
1. |
2. |
|
3. |
|
|
|
|
|
რა თრგუნავს
თქვენს რესპოდენტს?
|
1. |
2. |
|
3. |
|
|
|
|
|
თქვენმა რესპოდენტმა
თუ იცის რამე განსაკუთრებული სწავლის ან თვითმართვის ხერხი. |
1. |
2. |
|
3. |
|
|
|
|
|
შემდეგ ინტერვიუში
რას მოიკვლევ? რითი დაინტერესდები?
|
1. |
2. |
|
3. |
|
|
|
|
|
რა აღმოაჩინეთ
ისეთი, რაზეც ზემოთ არ გვქონია საუბარი? |
|
2.2 აქტივობა: განსაზღვრე თემები
დააკვირდით
2.1 ცხრილს: ინტერვიუების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებებიდან რა თემები, საერთო სქემები/ნიმუშები
და კავშირები იკვეთება? მსგავსი შინაარსის შთაბეჭდილებები ერთად დააჯგუფეთ თემატიკის
მიხედვით. თემების ამგვარად დაჯგუფება ახალი სქემების/მოდელების დანახვაში დაგეხმარებათ.
თითოეული ჯგუფი დაასათაურეთ.
რა თემები საერთო გამოიკვეთა
თქვენ მიერ ჩატარებული ინტერვიუებიდან? |
|
საერთო სათაური |
საერთო სათაური
|
1. შთაბეჭდილება/აღმოჩენა/იდეა
|
1.შთაბეჭდილება/აღმოჩენა/იდეა |
2. |
2. |
3. |
3. |
4. |
4. |
5. |
5. |
საერთო სათაური
|
საერთო სათაური |
2. შთაბეჭდილება/აღმოჩენა/იდეა
|
1. შთაბეჭდილება/აღმოჩენა/იდეა |
2. |
2. |
3. |
3. |
4. |
4. |
5. |
5. |
2.3
აქტივობა: ქმედით ღონისძიებებად გადააქციე მოსაზრებები
ქმედითუნარიანი
და წარმატებული იდეები ზუსტი შეკითხვების დასმით იწყება. ისეთი შეკითხვებით, რომლებიც
შესაძლებლობებს გამოკვეთავს
არსებული თვალთახედვების საფუძველზე: “როგორ შეგვიძლია....?”. თითოეული შეკითხვა თქვენი გამოწვევის კონკრეტულ
ასპექტს უნდა მოიცავდეს. ასე რომ ჩამოწერეთ ბევრი კითხვა და შეარჩიეთ მათგან 3-5, თქვენი
პრიორიტეტების მიხედვით.
! (ფერად ბარათებზე
ჩამოწერილი აღმოჩენები აქციეთ „როგორ შეგვიძლია“ კითხვებად)
ყურადღება მიაქციეთ,
რომ კითხვები:
§ საკმარისად ფართო
იყოს, რომ თქვენს იდეას ასახავდეს?
§ საკმარისად კონკრეტული,
რომ მისი მართვა შეძლოთ?
§ პასუხობდეს მომხმარებელზე
ორიენტირებულ მიდგომას.
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
როგორ შეგვიძლია...........
ამ შეკითხვებიდან შეარჩიეთ 3-5 ყველაზე საინტერესო შეკითხვა და
ჩასვით აქ:
1.
შეკითხვა |
2. |
3. |
4. |
5. |
ბრეინსთორმინგის
მომზადება
3.1
აქტივობა: იდეების გენერირება
მოემზადეთ ბრეინსთორმინგისთვის.
კარგად დაგეგმეთ, მცირე დეტალებსაც მნიშვნელობა აქვს. მოიწვიეთ განსხვავებული ადამიანები,
ვისაც სხვის იდეებზე თავისი იდეების დაშენება
შეუძლია. 6-10 პირი იდეალური რაოდენობაა. 45-60 წუთი გაითვალისწინეთ სესიისთვის. ვის
მოიწვევთ?
სო
|
|
|
მოამზადეთ სივრცე
( თეთრი დაფა ტიმსში/პადლეტი) რომ ყველას შეეძლოს ერთმანეთის იდეების დანახვა და თავისი
იდეების დემონსტრირება. სად ჩაატარებთ ბრეინსთორმინგს და როგორ მოაწყობთ სივრცეს ფასილიტაციისთვის?
ეს წესები განათავსეთ თვალსაჩინო
ადგილას: § იდეებს არ
ვაკრიტიკებთ § “გიჟური” იდეები
კარგია § სხვის იდეებზე
დააშენე შენი იდეა §
კონცენტირებული დავრჩეთ თემაზე § როცა ერთი
საუბრობს, სხვები უსმენენ § ვიზუალურად
გამოსახე იდეა § მნიშვნელოვანია
იდეების რაოდენობა ჩეკლისტი: ü შეარჩიე ფასილიტატორი ü გააცანი თემა ü გააცანი ბრეინსთორმინგის
წესები ü შესაბამისი
მასალებით მოამარაგე ü “გაალხვე ყინულის”
აქტივობა ü მორიგეობით
გადადი თემებზე ü გუნდის ენერგია
შეინარჩუნე
ბრეინსთორმინგის ფასილიტაცია 3.1 აქტივობა: იდეების გენერირება ბრეინსთორმინგის
ფასილიტაციისთვის ჯერ კითხვები მოიმარაგეთ “ყინულის გასალხვობად”, რომ განწყობა შექმნათ
ჯგუფში. რა კითხვებს გამოიყენებთ? 1.
როგორ ვიპოვო ნემსი თივის ზვინში? 2.
რა შეიძლება გავაკეთო თიხისგან?
რა
თემებზე გააკეთებთ აქცენტს ბრეინსთორმინგისას?
რომელ “როგორ
შეგვიძლია...?” კითხვებზე წარმართავ ბრეინსთორმინგს?
ბრეინსთორმინგის დასრულების შემდეგ, დააჯგუფეთ
იდეები და შეარჩიეთ 3 იდეა, რომელსაც მომავალში განავითარებთ.
იდეების შეჯერება 3.1 აქტივობა: იდეების გენერირება გუნდის
წევრებს გადაუნაწილეთ შერჩეული იდეები მცირე ჯგუფებში (ერთი იდეა 2-3 წევრზე). მცირე
ჯგუფებში განავითარეთ იდეა პროექტისათვის:
სკეჩებით/მონახაზებით/ჩანაწერებით.
დანარჩენ
წევრებს სთხოვეთ უკუკავშირი მოგცენ სკეჩზე/მონახაზზე/ჩანაწერზე. სთხოვეთ, შემოგთავაზონ
მოსაზრებები როგორ და რა მიმართულებით შეიძლება იდეის განვითარება. ჩაინიშნეთ მათი
მოსაზრებები.
|
|
გადაამოწმეთ რამდენად
რეალურია იდეა
3.2
აქტივობა: იდეების დახვეწა
გადაამოწმეთ
იდეა. რა არის იდეის მთავარი არსი, რა არის ყველაზე მნიშნველოვანი ღირებულება თქვენი
სამიზნე ჯგუფისთვის? რა საჭიროებებს პასუხობს თქვენი იდეა?
ღირებულებები,
საჭიროებები საპროექტო
იდეა 1. იდეა
2. იდეა
3.
|
ჩამოწერეთ რა გამოწვევებს და ბარიერებს გადააწყდებით იდეის განხორციელებისას. რა გაკლიათ? ვინ შეეწინააღმდეგება ამ იდეას? ყველაზე ძნელი რისი გადალახვა იქნება?
გამოწვევები, ბარიერები იდეა 1. იდეა 2. იდეა 3.
|
გადახედეთ ღირებულებების სიას, რომელიც ზემოთ ჩამოწერეთ. შესაძლებელია სხვაგვარად მივუდგეთ ამ საკითხს?
ახალი
მოსაზრებები - თუ
|
აღწერეთ
იდეა
3.2
აქტივობა: იდეების დახვეწა
ზემოთ ჩამოთვლილი
სამი იდეიდან გამოყავით და აღწერეთ ერთი იდეა,
რომლის პროტოტიპის შექმნა და პროექტად გადაქცევაც გსურთ.
იდეის
სახელი
|
სკეჩი/
პროცედურები, ანუ ეტაპობრივად რა აქტივობებს განვახორციელებ, რა ტექნოლოგიურ ინსტრუმენტებს
გამოვიყენებ და რა მინდა მივიღო შედეგად.
|
როგორ
იმუშავებს ეს პროექტი?( ჩვენი წინასწარი პროგნოზი)
|
რა
საჭიროებებს უპასუხებს ეს იდეა?
|
იდეის
აღწერა ერთ წინადადებაში
|
ვინ
მიიღებს მონაწილეობას მის შექმნაში? ვინ გამოიყენებს? (კონკრეტული ადამიანები)
|
დამატებით
რისი შესწავლის იმედი გაქვთ ამ იდეის პროტოტიპირებისას/ პროექტის განხორციელებისას. მაგ.: დატესტვა/ პროექტის
პირველადი სახით განხორციელება.
|
წინასწარ მოიფიქრეთ რა იქნება თქვენი პროექტის წარმატების კრიტერიუმები და როგორ გაზომავთ მას. რა შედეგი გინდათ მოოღოთ ბოლოს!
4. 2 აქტივობა: განსაზღვრე უკუკავშირის წყაროები
განსაზღვრე წყაროები
უკუკავშირისთვის. როგორ დატესტავთ თქვენს პროტოტიპს (პროექტს) ისე, რომ შესაბამისი
უკუკავშირი მიიღოთ? როგორ წარმოგიდგენიათ ტესტირების პროცედურა?
მე
დავტესტავ... ვინ და როდის ჩაატარებს პროექტს-აღწერეთ კონკრეტულად (პროექტის განხორციელება პირველადი
სახით პროცედურების დონეზე-სად, როგორ რა ფორმით) Პროექტი განხორციელდება N–10 საჯარო სკოლის სამიზნე ჯგუფის
მიერ სკოლაში და თიმსის პლათფორმაზე ( საჭიროებისამებრ) . Პროექტი განხორციელდება
ონლაინ– დისტანციურ რეჟიმში : ·
Სამუშაო ჯგუფის შეხვედრა სამიზნე ჯგუფთან ინფორმირებისა
და მიზნის გაცნობის თვალსაზრისით. ·
Სტრატეგიების დასახვა ·
Პროექტის მიზნიდან გამომდინარე სტრატეგიული ჯგუფების
შექმნა ·
Ახალი პლატფორმების მოძიება, რომლებიც დაეხმარება სტრატეგიულ
ჯგუფებს რესურსების შექმნაში. ·
Შექმნილი რესურსების ეფექტურობის დადგენა სწავლა–სწავლების
პროცესში. |
რისთვის გჭირდებათ დატესტვა? რა ტიპის უკუკავშირი გჭირდებათ განმეორებითი ციკლების დასაგეგმად? რომელია ყველაზე მნიშვნელოვანი შეკითხვები, რომლის დასმაც გსურთ? გსურთ გაიგოთ ჩაერთვებიან თუ არა ახალ აქტივობაში, რომელსაც ქმნით? გსურთ გაარკვიოთ შეიცვლიან თუ არა ქცევას ადამიანები შენი იდეის განხორციელებით?
ჩამოწერეთ
უკუკავშირის მიზნები - მინდა გავიგო ........რა შედეგი გამოიღო
შექმნილმა რესურსებმა საწავლა–სწავლების პროცესში - მსურს გავიგო .........
რამდენი პროცენტით ამაღლდა მასწავლებელთა და მოსწავლეთა ციფრული კომპეტენციის დონე
სწავლების პროცესში მონაწილეების შიშები რამდენად შეძლებენ სირთულეების დაძლევას, რომელიც
მათ მუშაობის პროცესში შეხვდებათ. მოლოდინები რამდენად გამართლდა მონაწილეები შექმნიან ისეთ
პროდუქტს, რომელიც პროექტის წარმატეულ მსვლელობას შეუწყობს ხელს. რამდენად გადავა ჩვევაში ამ
პროექტის მიხედვით მუშაობა პროექტის
მიზნიდან გამომდინარე, როდესაც ამაღლება ციფრული კომპეტენცია აუცილებლად გადავა ჩვევაში
აღნიშნული პროექტის მიხედვით მუშაობა. რამ იმუშავა მარტივად და ეფექტურად
და პირიქით მარტივად მუშაობაში
ხელი შეგვიწყო თიმსის პლატფორმამ, რომელიც დაგვეხმარა შეხვედრების ორგანიზებაში,
ასევე ახალი პლათფორმების პრეზენტაციაში.
პრობლემის შემქმნელი იყო დისტანციური გარემო და ეპიდსიტუაციიდან გამომდინარე
ფაქტორები. |
შეარჩიე
მონაწილეები
4.2
აქტივობა: განსაზღვრე უკუკავშირის წყაროები
შეარჩიეთ უკუკავშირის
მონაწილეები. ვისგან გსურთ უკუკავშირის მიღება? ყველაზე მეტ ინფორმაციას ვისგან მიიღებთ?
მოიწვიეთ ის ადამიანები, ვინც პროექტის განხორციელების პროცესში მონაწილეობდნენ. მოიწვიეთ
ახალი პირებიც ( თუ არასამიზნე ჯგუფში გაქვს პროექტი გავრცელებული).
მოსწავლე გიგი Მასწავლებელი
ნინო |
განსაზღვრე
შეკითხვები უკუკავშირისთვის
4.2
აქტივობა: განსაზღვრე უკუკავშირის წყაროები
განსაზღვრე შეკითხვები
უკუკავშირისთვის. პროტოტიპზე/პროექტზე მუშაობისას, როდესაც იდეას ხვეწდით, ბევრი კითხვა
მოგივიდოდათ თავში. როგორ იმუშავებს პროტოტიპი/პროექტი რა აინტერესებთ მონაწილეებს,
როგორ შეიძლება მაქსიმალურად ჩართოთ მონაწილეები და ა.შ. ჩამოწერეთ ყველა კითხვა, რომელიც
დაგებადათ. უკუკავშირის სესიაზე სურვილი გექნებათ, მაქსიმამულარად მკაფიო მოსაზრებები
მიიღოთ. რისი გაგება გსურთ?
სახელი და გვარი, ვისგან იღებთ
უკუკავშირს |
დაიწყე
კონკრეტული კითხვებით რა კონკრეტული კითხვებით გსურთ საუბრის
დაწყება რა იყო პროექტში შენი როლი?/რაში
გამოიყენე? რა შთამბეჭდავი/ემოციური/ახალი? რა გამოგივიდა კარგად და რატომ? რა არ გამოგივიდა კარგად და რატომ? რა რეკომენდაციები გაქვთ ჩვენი პროექტისთვის
სამომავლოდ? .......... |
გააფართოვე
კითხვები რა კითხვებით შეგიძლიათ გაიგოთ
მეტი ამ პირის იმედების, შიშების და ამბიციების შესახებ? რას გულისხმობბ....ში? |
ჩაუღრმავდი როგორ, რა გზებით შეგიძლიათ
ჩაუღმავდეთ საუბარს და მეტი შეიტყოთ ამ პირის პერსპექტივების შესახებ? (რატომ ფიქრობ ასე? როგორ
წარმოგიდგენია? სხვას რომ უყვებოდე ამ პროექტის შესახებ, როგორ გააცნობდი, რა ნაწილს
გამოყოფდი? |
განსაზღვრე რა გჭირდება
4.2
აქტივობა: განსაზღვრე უკუკავშირის წყაროები
განსაზღვრე რა
გჭირდება შენი იდეის განხორციელებისთვის. სკოლაში ხელმისაწვდომია ეს რესურსები? რამეს
შესყიდვა დაგჭირდებათ?
ხელმისაწვოდმია
სკოლაში |
შესაძენია |
რა დრო დაგჭირდებათ ამ იდეის განსახორციელებლად?
მოსამზადებელი
დრო ხომ არ გჭირდებათ? ვინმეს გადამზადება ხომ არაა საჭირო?
შეხვედრების
დროის სხვანაირად დაგეგმვა ხომ არაა საჭირო?
|
5.1
აქტივობა: განსაზღვრე წარმატების წყაროები
განსაზღვრე რა
არის წარმატება. განიხილე მიზნები რაც დაისახე. რეფლექსია გააკეთე შენი ხედვა რამდენად
აღწერს თუ სად ხარ ამჟამად. რა სარგებლობა მოიტანა იდეამ? პროტიტიპს იყენებენ თუ არა
ისინი, ვისთვისაც განკუთვნილი იყო? ყველაზე მეტად რას აფასებთ თქვენს იდეაში?
იდეის
გამოყენება - მოსწავლეებს იმდენად მოსწონთ ..........ის იდეა,
რომ .......... |
რას ნიშნავს
წარმატება თქვენთვის? რა გინდათ ნახოთ ამ პროექტის განხორციელების შედეგად? იმედი გაქვთ
რომ ბევრი კოლეგა ჩაერთვება? რას გინდათ რომ მოსწავლეები ამბობდნენ ამ იდეის შესახებ?
ამ
შედეგ/ებ/ს ველოდები |
როგორ ასახავთ
და შეაფასებთ თქვენი იდეის წარმატებას?
წარმატების ასახვის მეთოდები (მაგ. ხელახალი გამოკითხვის დადებითი
შედეგები,რაოდენობრივად გავზომავ-ბევრი ადამიანი იყენებს. რა გააუმჯობესა პროექტის
დანერგვამ? თუ გვაქვს გაზომვადი აკადემიური სარგებელი. პროექტის დროში ხანგრძლივობა....) |
დაგეგმე
შემდეგი საფეხურები
5.2
აქტივობა: ჩართე სხვები
დაგეგმე შემდეგი
საფეხურები. რა აქტივობებია საჭირო შენი იდეის განსახორციელებლად? ჩამოწერე ღია კითხვები.
ვინ იქნება პასუხისმგებელი თითოეულ ამოცანაზე? ვინ იქნება პასუხისმგებელი პასუხები
მოიძიოს ღია კითხვებზე?
მოქმედებები,
კითხვები როგორ განვახორციელო პროექტი
შემდეგ ჯერზე უფრო უკეთესად. კონკრეტული საკითხები.... რას შევცვლიდი პროექტის მეორედ
განხორციელებისას? რას ამოვიღებდი? რას განვავითარებდი? როგორ გავაფართოვებდი? რა გავითვალისწინო? სკოლის რა ნაწილს ჩავრთავდი
და რამდენ პროცენტზე გავიდოდი? |
შექმენი დროის გეგმა, რომელიც მოიცავს შენი იდეის განვითარების საფეხურებს, მნიშვნელოვან შეხვედრებს და თარიღებს.
დროის
გრაფიკი მიუთითეთ
კონკრეტული თარიღები |
პროექტის გაგრძელებაზე
პასუხისმგებელი პირები
გუნდი |
შექმენი
სასწავლო თემი
5.2
აქტივობა: ჩართე სხვები
დიზაინისა და
აზროვნების მეთოდის დაუფლების ყველაზე კარგი გზაა რამოდენიმეჯერ გაიარო მისი ფაზები
ახალი გამოწვევების დიზაინისთვის. კოლეგების ქსელი, რომელიც თქვენთან ერთად იმუშავებს
იდეების შემდგომ ფორმირებასა და განვითარებაზე ძალიან მნიშვნელოვანია. ვის მოიწვევთ
“დიზაინის ქსელში”? რა პერიოდულობით შეხვდებით? რამდენ ხანს გაგრძელდება შეხვედრები?
რას განიხილავთ?
ვის
შეხვდებით? |
რა
პერიოდულობით/ ინტერვალით და სიხშირით შევხვდებით პროექტის მიმდინარეობაზე სასაუბროდ
და ახალი აქტივობების დასაგეგმად? |
დიზაინის ერთი
პროცესი უკვე გაიარეთ. დროა ახალი პროცესი დაიწყოთ. განსაზღვრეთ ახალი გამოწვევა და
დაიწყეთ პროცესი თავიდან. რა გამოწვევა შეარჩიეთ?
გამოწვევა |
რა
ტიპის გამოწვევაა? |
პარტნიორობა
5.2
აქტივობა: ჩართე სხვები
ითანამშრომლე
სკოლის გარეთ პირებთან/ორგანიზაციებთან. რომელ ორგანიზაციებს ან ინდივიდებს შეუძლიათ
დაგეხმარონ იდეის განხორციელებაში? რა ურთიერთობა გაქვთ მათთან? როგორ შეგიძლიათ დაკავშირება?
რა
იქნება რომ... |
ჩანაწერები |
რას სთხოვ მათ?
რა დააინტერესებთ მათ რომ დაგეხმარონ იდეის განხორციელებაში? თითოეულ მხარეს რა სარგებელი
გექნებათ ამ პარტნიორობიდან?
სარგებელი |
ჩანაწერები |
უკუკავშირის
ფასილიტაცია
ფასილიტაცია
გაუწიე უკუკავშირის პროცესს. (რას შევცვლი და რას დავტოვებ ჩემს პროექტში ერთხელ განხორციელებული
პროექტის შესახებ მიღებული უკუკავშირიდან გამომდინარე)
დატოვებ |
გავზრდი |
შევამცირებ/შევწყვეტ |
გააერთიანე
უკუკავშირი
გააერთიანე უკუკავშირი.
საწყისი მიზანი ამ იდეის რა იყო? მიმოიხილე მიღებული უკუკავშირები. მათზე დაყრდნობით
შეგიძლიათ თქვათ, რომ კვლევიდან მიღებული ინფორმაცია, აღმოჩენები და იდეები მართალი
იყო?
რეფლექსია ... მჭირდებოდა, მაგრამ მივხვდი რომ ....... შემეძლო.
|
უკუკავშირების
მიხედვით, ყველაზე მნიშვნელოვანი შენი საპროექტო იდეის წარმატებისთვის რა არის? როგორ
შეიძლება პროტოტიპის/პროექტის განვითარება? ყველაზე მეტად რა მოეწონათ პროექტში?
პროექტის
მახასიათებლები: განმეორებითი ციკლი: |
სკეჩი/
სამომავლოდ გაუმჯობესებული პროექტის მონახაზი: |
ასახე
პროგრესი
ასახეთ იდეის
განხორციელების პროგრესი. რა განსხვავებული ქცევები შეამჩნიეთ ამ იდეის განხორციელების
შემდეგ? ადამიანებს შორის ურთიერთობები თუ შეიცვალა? რა კომენტარები მიიღეთ მოსწავლეებისა
და კოლეგებისგან?
ჩანაწერები + დადებითი -უარყოფითი |
რა გჭირდებათ იმისათვის რომ პროექტამდე და პროექტის შემდეგ არსებული შედეგები აღბეჭდოთ? ფოტოები? ციტატები?
რა
მჭირდება - |
როგორ ასახავთ
და შეაფასებთ თქვენი იდეის წარმატებას?
რა შედეგი იქნება ხელშესახები? გაზომვადი?
რა ფორმით შეიძლება დადებითი შედეგების
დაფიქსირება? |
No comments:
Post a Comment